אדריכלות ישראלית - גיליון 127
Profile of the Season - Architect Maoz Price אדריכלות ישראלית Architecture of Israel # 127 November 2021 | | 50 - משם לקחתי 669 "בצבא שירתי ביחידת החילוץ איתי לחיים את החשיבות של חברות, יחסי אנוש ובעיקר את האפקט הסינרגי הטמון בעבודת צוות. אני מאמין שעם כישרון ויכולת להוביל תהליך ניתן להגיע לאדריכלות אסתטית שאינה מוותרת על היבטים פונקציונליים. לאחר סיום התואר השני התקבלתי לעבודה , שם למדתי את KPF במשרד האדריכלים הענק המשמעות האמיתית של עבודת צוות תוך עבודה על מגה-פרויקטים, כאשר האדריכלים הבכירים העניקו לכל חבר בצוות תחושה של שיתוף אמיתי ועודדו כל אדריכל להביע את דעתו ולהציף את רעיונותיו. המשרד בניו יורק הרגיש כמו משפחה, ונשארנו בקשר גם שנים רבות לאחר שחזרתי לארץ. מעוז פרייס רוח התקופה פרופיל העונה ד״ר הילית מזור מצויד בהבנה בסיסית בתכנון פרויקטים בקנה מידה של ניו-יורק חזרתי לארץ, ואת הסטאז׳ האמיתי עשיתי במשרדים של ברכה חיוטין, גוטסמן שמלצמן, ואורבך הלוי. העבודה במשרד חיוטין הייתה חוויה אינטימית ושונה, במיוחד בהשוואה למשרד הגדול בניו יורק. התרשמתי מאוד מהמעורבות הטוטלית של ברכה בכל פרויקט - היא הייתה יכולה להסתגר בחדר עם נייר סקיצה ועיפרון (וסיגריות) ולא יצאה משם עד שהיא הגיעה לסקיצה המושלמת. במשרד גוטסמן שמלצמן עבדתי מספר שנים לצידו של עמי שמלצמן, ממנו למדתי שתכנון פרויקט זה כמו רכיבה על סוס - אתה חייב תמיד להיות מרוכז ולאחוז במושכות; דקה של חוסר ריכוז ואתה נופל. ככל שעוברות השנים אני מבין כמה הוא צדק. שם גם הפנמתי שאדריכלות עושים בשביל אנשים ולא רק בשביל האגו. למדתי להגיע לכל פרויקט עם ראש פתוח ולעולם לא "לשכפל" פרויקטים שכמותם ניתן לראות בכל רחבי הארץ. ֿ , התחנה הבאה שלי הייתה משרד אורבך הלוי לצידם של אורי הלוי ודפנה בירן. מהם שאבתי את הגישה הפתוחה, את חופש הפעולה היצירתי שצריך להעניק לאדריכלים, ואת הצורך הבסיסי לבטא את עצמם. עיקרון שאני משתדל ליישם .2008 במשרד העצמאי שלי שהקמתי ב אדריכל מעוז פרייס. למטה: משרד פרייס אדריכלים ברחוב בעמוד השמאלי: החשמונאים בתל אביב. עוזי פורת. צילומים: אדריכל מעוז פרייס גדל בראשון לציון - בן לאב בעל עסק לשיווק סיטונאי של צבעי בניין, ולאםששירתהכקצינהבצבאקבעבמשךשנים. מהםהוא למדשלושהערכיםשבאמצעותם ניתן להשיג הכל: עבודה קשה ללא לאות, נחישות ויושרה. את התואר הראשון באדריכלות הוא סיים במכון פראט בניו יורק, ואת התואר השני בהצטיינות באוניברסיטת קולומביה; בשני התארים הושם דגש רב על הפן האמנותי הממוקם בלב הקונספט האדריכלי, מתוך הנחה שאת ההיבטים הפרקטיים החיים ילמדו אותך בלאו הכי
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=